دریاچه پوتراجایا
نوشته شده توسط : حسین

پوتراجایا کجاست؟

قبل از اینکه درباره دریاچه پوتراجایا صحبت کنیم، بهتر است که این را بررسی کنیم که اصلا پوتراجایا کجاست و چه جور شهری است؟ این شهری که در مورد آن صحبت می کنیم، پایتخت اداری کشور مالزی است و حدودا 24 کیلومتر با پایتخت اصلی آن یعنی شهر کوالالامپور فاصله دارد. لازم به ذکر است که یک دریاچه بزرگ در این شهر واقع شده است که در واقع صحبت درباره آن موضوع اصلی این مطلب است. در ادامه می خواهیم بیشتر درباره این دریاچه با شما صحبت کنیم و به یک سری سوال اساسی درباره آن پاسخ دهیم که مطمئنا شما را هم شگفت زده می کنند!

دریاچه پوتراجایا چه کاربری دارد؟

لازم به ذکر است که دریاچه پوتراجایا نقش یک خنک کننده طبیعی در این شهر را دارد و به خاطر وسعت بالایی که دارد، نقش خوبی در تهویه هوا و خنک کردن این شهر مهم در مالزی دارد. در واقع این دریاچه باعث معدل شدن هوا و رطوبت این شهر می شود و همین مساله باعث شده که اقامت در این شهر راحت تر شود.

 در ضمن اهالی این شهر به این دریاچه به چشم یک مرکز تفریحی نگاه می کنند و در طول روز افراد زیادی در آن مشغول ماهیگیری می شوند و یا در آن سرگرم تجربه ورزش های آبی می شوند. گفتنی است که در این دریاچه به وفور دیده می شود که افرادی مشغول ماهیگیری هستند. در ضمن یک سری مسیرهای دوچرخه سواری در اطراف این دریاچه تعبیه شده است که اصولا اهالی این شهر و همین طور مسافران از دوچرخه سواری در طول آن ها استقبال می کنند.

 از طرفی کشتی های کروز متعددی نیز در دریاچه پوتراجایا رفت و آمد می کنند و خودشان به یک جاذبه توریستی در این شهر تبدیل شده اند. در ضمن در این دریاچه در طول سال رویدادها و جشن های بین المللی و جهانی مختلفی هم میزبانی می شود و این مورد هم باعث شده که محبوبیت این دریاچه در مالزی و دیگر کشورهای دنیا بیشتر شود.

آب دریاچه پوتراجایا از کجا تامین می شود؟

نکته جالبی که باید درباره دریاچه پوتراجایا بدانید، این است که این دریاچه کاملا مصنوعی است. از آن هم جالب تر اینکه آب این دریاچه مصنوعی از دو رودخانه تامین می شود که آب آن ها آلودگی بسیار زیادی دارد! این دو رودخانه که با نام های سانگای چوا و سانگای بیسا شناخته می شود، با تخلیه فاضلاب خانگی، فضولات دام، پساب های کشاورزی و همین طور فاضلاب کارخانه ها آلوده شده اند!

آب دریاچه پوتراجایا چگونه تصفیه می شود؟

حالا که بحث به اینجا رسید، مطمئنا این سوال برای شما هم پیش آمده که چگونه یک دریاچه که با آب رودخانه های کثیف و آلوده پر می شود، به یک مرکز تفریحی تبدیل شده است؟ باید برای جواب این سوال به شما بگوییم که آب این دو رودخانه از تالاب هایی به وسعت 200 هکتار عبور می کند و در طول این مسیر با روش های مختلف مورد تصفیه قرار می گیرد و از فیلترهای مختلف عبور می کند. با این حساب می توانید مطمئن باشید که آب این دریاچه کاملا تمیز است و هیچ کسی برای تفریح در آن نباید دغدغه تمیزی آب آن را داشته باشد.

عمق آب دریاچه پوتراجایا چقدر است؟

گفتنی است که دریاچه پوتراجایا بین 3 تا 14 متر عمق دارد و اگر بخواهیم میانگین آن را در نظر بگیریم، باید بگوییم که این دریاچه در بخش های مختلف به صورت میانگین 6.6 متر عمق دارد.

در نهایت خوب است که این را هم به شما یادآوری کنیم که سرمایه گذاری های عظیمی برای این انجام شده است تا آب موجود در دریاچه پوتراجایا تمیز شود و این اطمینان حاصل شود که این آب از نظر آلودگی هیچ مشکلی ندارد و همه بتوانند با خیال راحت در آن شنا کنند و یا مشغول تفریحات آبی دیگر شوند!




:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: